تبلیغات
اسرار حیات - روش های سوزندن چربی و لاغر شدن

صفحه اصلی

تماس با ما

آرشیو مطالب

طراح قالب

خوش آمدید!

منوی اصلی
لینکهای سریع

آرشیو ماهانه
آذر 1390
مهر 1390
مرداد 1390
تیر 1390
خرداد 1390
اردیبهشت 1390
فروردین 1390
اسفند 1389
بهمن 1389
آذر 1389
آبان 1389
مهر 1389

.:: لیست کامل آرشیو ماهانه ::.


لینک دوستان

حرفه ای ترین قالب های وبلاگ
وب سایت تفریحی و سرگرمی پاداش
fungozar
ایران جدید
یه دانشجوی دندونپزشکی
رایحه دوست
پزشکی نوین و طب ایرانی اسلامی
پرتابل طب اسلامی، ایرانی و سنتی

.:: لیست کامل لینکستان ::.


لوگوی دوستان


آمار بازدید
نویسندگان :
» سیده فاطمه

آمار بازدید :
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :


تبلیغات



روش های سوزندن چربی و لاغر شدن

مرتبط با : تغذیه مناسب

موقع کاهش وزن بوسیله رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی، مراقب باشید که پروتئین به اندازه کافی مصرف کنید.

اصلاح چربی اضافی بدن یکی از توصیه های پزشکی برای کاهش خطر سرطان و بیماریهای مزمن میباشد اما امروزه پزشکان میگویند که کاهش وزن با رژیم غذایی مناسب و ورزش بدون دریافت پروتئین بیفایده میباشد یک تحقیق جدید،که اخیرا در نشریه رژیمی در آمریکا به چاپ رسیده است، درباره کاهش وزن ۳ گروه از خانمها میباشد خانمها که همه چاق و یائسه بودند، به طور تصادفی در ۳ گروه قرار گرفتند یک گروه که در حدود ۴۰۰ کالری در روز مصرف خود را کاهش داد و دو گروه دیگر که مصرف کالری را کمتر کاهش دادند ولی سه روز در هفته ورزش کردند(یک گروه با شدت پائین، گروه دیگر با شدت بالا).

خبرهای خوب:همه این خانمها به طور میانگین بعد از ۵ ماه ۱۱ کیلو وزن کم کردند با این وجود، حتی گروهی که فعالیت بدنی داشت، در حدود ۳/۱ کاهش وزن چربی نبود بلکه بافت ماهیچه های کم چربی بود. چه کسانی بیشتر چربی از دست دادند نه بافت ماهیچه ای؟

خانم هایی که پروتئین بیشتری دریافت کرده بودند بیشتر چربیهای اضافی بدن را کاهش داده بودند در تحقیقی دیگر، که زودتر از تحقیق بالا در سال ۲۰۰۵ در نشریهای در آمریکا به چاپ رسیده بود، محققان به نتایج مشابهی بین زنان میانسال چاق دست پیدا کردند.

در این مطالعه که رابطه بین رژیم پروتئین و فعالیت بدنی را در زمان کاهش وزن بررسی میکرد دانشمندان به این نتیجه رسیدند: زنانی که فعالیت بدنی کمی داشتند و مقداری پروتئین مصرف میکردند، بیشترین بافت ماهیچهای را از دست دادند، خانمهایی که همان مقدار پروتئین را مصرف میکردند اما بیشتر ورزش میکردند بافت ماهیچهای کمتری را از دست دادند- و در نهایت آن دسته از زنانی که ورزش ایروبیک را انجام میدادند و پروتئین بیشتری مصرف میکردند کمترین مقدار بافت ماهیچهای خود را از دست دادند و در عین حال بیشترین چربی را سوزاندند.

آنچه که از این تحقیقات بر میآید این است که آنهایی که در حال کاهش وزن میباشند باید بیشتر از سایر افراد پروتئین مصرف کنند اگر چه در روشهای سنتی مقدار مصرف و نیاز به پروتئین را نسبت به کل کالری ورودی به بدن می سنجیدند اما امروزه کارشناسان این نیاز را نسبت به سایز بدن یا وزن شخص میسنجند کارشناسان به افرادی که در حال کاهش وزن میباشند توصیه میکنند که وزن خود را بردو تقسیم کنند، و عدد به دست آمده را برای مصرف پروتئین در هر روز بر حسب گرم در نظر بگیرند.

همچنین توجه به مقدار نیاز پروتئین برای بعضی افراد مهم میباشد مثلا افرادی که دچار چاقی مفرط میباشند نیاز به پروتئین بیشتری نسبت به افراد دیگر دارند همچنین افراد مسن باید برای نگه داشتن بافت ماهیچه ای خود پروتئین بیشتری مصرف کنند با این وجود افرادی که بیماری کبد یا کلیه دارند باید برای افزایش مصرف پروتئین با پزشک خود مشورت کنند افزایش مصرف پروتئین بدین معنی نیست که گوشت بیشتری مصرف کنیم در حقیقت، باید به رژیم گیاهخواری که فیبر، ویتامینها و مواد معدنی را برای بدن تامین میکند، روی آورد خوشبختانه خیلی از غذاهای گیاهی پروتئین را فراهم میکنند.

این غذاها شامل لوبیاها، سبزیجات، غلات، آجیل و دانه ها میباشند بیشتر افراد بزرگسال میتوانند با مصرف روزانه ۵ تا ۶ اونس(در حدود ۱۷۰ گرم) بوقلمون کم چربی، ماهی یا گوشت و یا لبنیات، نیاز به پروتئین خود را برآورده کنند افرادی که تمایل دارند گوشت و فرآوردههای لبنی را از رژیم غذایی خود حذف کنند باید مصرف منابع گیاهخواری پروتئین را، که شامل انواع لوبیا، آجیل و دانه ها میباشند، دو برابر کنند همچنین تخم مرغ را به رژیم غذایی خود اضافه کنند.


نوشته شده توسط سیده فاطمه در شنبه 24 اردیبهشت 1390

نظرات ()

مطالب پیشین

» گیاهان مؤثر در سوء هاضمه
» خواص فلفل
» آشنایی با 9 ماده غذایی تقویت کننده چشم
» اسم من « نیشكر» است !
» عرق کردن نشانه چیست؟

» لیست کامل مطالب ارسالی


درباره


خواص گیاهان ، تغذیه مناسب،بهداشت و سلامت، دانستنی های علمی
مدیر وبلاگ: سیده فاطمه


لوگوی ما


نظرسنجی

به چه مطالبی بیشتر علاقه مندید؟






جستجو


پیوند های روزانه

یکــ فروم
خرید اینترنتی
آگهی رایگان | تبلیغات اینترنتی
پیامک بخونید پول دربیارید !
کسب درآمد اینترنتی بدون اینکه حتی 1 ریال خرج کنی

.:: لیست کامل پیوندهای روزانه ::.

.:: ارسال پیوند ::.

صفحه اصلی | تماس با ما | اضافه به علاقه مندی ها | ذخیره صفحه | طراح قالب


Powered By mihanblog.com Copyright © 2009 by asrarhayat
Design By : wWw.Theme-Designer.Com