تبلیغات
اسرار حیات - تغذیه قلب و گردش خون در بیماری های قلبی

صفحه اصلی

تماس با ما

آرشیو مطالب

طراح قالب

خوش آمدید!

منوی اصلی
لینکهای سریع

آرشیو ماهانه
آذر 1390
مهر 1390
مرداد 1390
تیر 1390
خرداد 1390
اردیبهشت 1390
فروردین 1390
اسفند 1389
بهمن 1389
آذر 1389
آبان 1389
مهر 1389

.:: لیست کامل آرشیو ماهانه ::.


لینک دوستان

حرفه ای ترین قالب های وبلاگ
وب سایت تفریحی و سرگرمی پاداش
fungozar
ایران جدید
یه دانشجوی دندونپزشکی
رایحه دوست
پزشکی نوین و طب ایرانی اسلامی
پرتابل طب اسلامی، ایرانی و سنتی

.:: لیست کامل لینکستان ::.


لوگوی دوستان


آمار بازدید
نویسندگان :
» سیده فاطمه

آمار بازدید :
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :


تبلیغات



تغذیه قلب و گردش خون در بیماری های قلبی

مرتبط با : بیماریها و مراقبت های پزشکی

بیماری رگ های قلب(عروق کرونر) ناشی از رسوب چربی بر دیواره ی عروق قلب است که با مسدود شدن کامل رگ، درد و سکته قلبی بروز می کند .

روش های مناسب پیش گیری از بروز بیماری های قلبی :

۱ . پایین نگاه داشتن سطح فشار خون

۲ . دریافت رژیم غذایی کم چربی

۳ . کاهش وزن اضافی

۴ . ترک سیگار

طی تحقیقات اخیر، مهمترین عامل بروز بیماری های قلبی،تغذیه نادرست اعلام شده است .
کسانی که یک بار دچار سکته های قلبی شده اند یا سابقه خانوادگی سکته دارند باید از مواد زیر که برای بروز بیماری های قلبی خطرزاست پرهیز کنند .

۱ . روغن های اشباع و کلسترول

 روغنهای اشباعشده،خطر سازترین عامل برای بیماران قلبی و افراد در معرض خطر است.
این روغنها : روغن جامد حیوانی -  کره-روغن جامد نباتی و چربی های چسبیده به گوشت هستند که تا حد امکان باید کمتر مصرف شوند.

*پس خوردن گوشت قرمز فقط ۳ بار در هفتهبرای افرادی که دارای  چربی خون هستند به میزان کم،مجاز است
*لبنیات خیلی کم چربی مصرف شود . ماست و شیر ۵/۱ % چربی

*از خوردن سوسیس و کالباس، شیرینی های پر چربی و پر خامه، سس ها و کباب های کوبیده که پر از چربی است، آبگوشت پر چربی، کله پاچه و سیرابی پرهیز کنید .

۲ . مصرف نمک آن به ۴-۳ گرم در روز محدود شود . یعنی شما مجاز هستید ۲ تا ۳ قاشق مربا خوری نمک را روزانه به همراه غذا مصرف کنید.

*نمک را سر سفره نیاورید.

*از خوردن تنقلات شور مثل چیپس، پفک، خیار شور و شور سبزیجات خود داری کنید .

۳ . کلسترولدر مواد غذایی حیوانی موجود است و بیشترین میزان آن به ترتیب در مغز گوسفند، جگر مرغ، کلیه گوسفند،قلب،‌امعاء و احشاء و میگو وجود دارد که مصرف این مواد غذایی باید محدود باشد .

۴ . قندهای سادهمثل شکر، قند و شیرینی کمتر مصرف شود .

۵ . تخم مرغبه ۳ عدد در هفته محدود شود .

چه غذاهایی برای بیمار قلبی خوب است:

سبزیجات و میوه ها :که هم دارای ویتامین زیاد و هم فیبر بالا هستند،چربی خون را کاهش می دهند و  احتمال ابتلا به سرطان را پائین می آورند.ضمنا به عبور غذا از دستگاه گوارش نیزکمک می کنند .( جوانه گندم – کلم برگ- کلم قرمز-گل کلم- کلم بروکسل- بروکلی - شلغم- چغندر- اسفناج- مارچوبه- لوبیا سبز و نخود سبز). هر روز می توانید سالاد مفصل و لذیذی از این مواد غذایی تهیه و میل کنید .

لبنیات کم چربی:تامین کننده ‌کلسیم و پروتئین مورد نیاز فرد بیمار هستند .

نان های سبوس دار:هم حاوی ویتامینB زیاد و هم کاهش دهنده چربی خون هستند مثل نان بربری – نان سنگک و نان جوی سبوس دار.

حبوبات:تامین کننده پروتئین کافی و کم چربی هستند و املاح زیادی دارند .

روغن های مایع:بهترین روغن برای افراد مبتلا به بیماری های قلب و عروق،روغن مایع ذرت و آفتابگردان برای پخت غذا و خصوصا روغن کانولاوروغن زیتون روی سالاد است .

ماهی:‌ بهترین غذا برای بیماران قلبی است و این افراد بایدحداقل هفته ای سه مرتبه غذای دریایی مصرفکنند. طی تحقیقات بسیار، روغن ماهی ها موجب کاهش چربی های خون می شود و  از رسو ب چربی در دیواره  عروق جلوگیری  می کنند.

قرص های مکمل ویتامینC و کلسیم برای فرد دچار عوارض قلبی مفید است، همچنینقرص های مکمل ویتامینE و چربی های امگا 3 نیز باید  طبق دستور مصرف شود .

رژیم غذایی یک روز برای فرد مبتلا به بیماری قلبی

صبحانه : چای و ۲ قاشق مربا خوری شکر + پنیر ( پنیر گوسفندی که چربی بیشتری دارد نباشد) + نان  ( 3 تا ۴ تکه ) + ۱ لیوان شیر کم چربی

ساعت ۱۰ : ۱ لیوان آب میوه تازه

ناهار : پلو و مرغ

مرغ پخته با روغن کم ( ۱ ران یا ۱ سینه کامل)+۲۰ قاشق برنج پخته شده با روغن مایع به میزان کم و در کنار مرغ هویج و سیب زمینی پخته + سالاد زیاد به همراه ‌روغن زیتون + ۱ کاسه ماست

عصرانه : چای و ۱ حبه قند،۲ تا ۳ عدد میوه

شام : ماهی به صورت کباب شده در فر ( یا با روغن خیلی کم سرخ شده ) به همراه سوپ مرغ دارای سبزیجات زیاد با۱ تا ۲ تکه نان سبوس دار

قبل از خواب : ۱ لیوان شیر ولرم

نکات مهم :

۱ . ورزش های ملایم و پیاده روی به گردش بهتر خون شما و سلامت عروقتان کمک می کند،سعی کنید هر روز پیاده روی و نرمش کنید .

۲ . از استرس های خود بکاهید .

۳ . اگر اضافه وزن دارید حتما به مرور وزنتان را کم کنید .

۴ . سیگار نکشید .

۵ . سعی کنید بیشتر از گیاهان تغذیه کنید . میوه ها، سبزیجات، حبوبات و غلات،کلید سلامتی شما هستند .

امیدوارم زندگی شاد و سرشار از سلامتی داشته باشید.


نوشته شده توسط سیده فاطمه در دوشنبه 17 آبان 1389

نظرات ()

مطالب پیشین

» گیاهان مؤثر در سوء هاضمه
» خواص فلفل
» آشنایی با 9 ماده غذایی تقویت کننده چشم
» اسم من « نیشكر» است !
» عرق کردن نشانه چیست؟

» لیست کامل مطالب ارسالی


درباره


خواص گیاهان ، تغذیه مناسب،بهداشت و سلامت، دانستنی های علمی
مدیر وبلاگ: سیده فاطمه


لوگوی ما


نظرسنجی

به چه مطالبی بیشتر علاقه مندید؟






جستجو


پیوند های روزانه

یکــ فروم
خرید اینترنتی
آگهی رایگان | تبلیغات اینترنتی
پیامک بخونید پول دربیارید !
کسب درآمد اینترنتی بدون اینکه حتی 1 ریال خرج کنی

.:: لیست کامل پیوندهای روزانه ::.

.:: ارسال پیوند ::.

صفحه اصلی | تماس با ما | اضافه به علاقه مندی ها | ذخیره صفحه | طراح قالب


Powered By mihanblog.com Copyright © 2009 by asrarhayat
Design By : wWw.Theme-Designer.Com