تبلیغات
اسرار حیات - مصرف روغن مایع

صفحه اصلی

تماس با ما

آرشیو مطالب

طراح قالب

خوش آمدید!

منوی اصلی
لینکهای سریع

آرشیو ماهانه
آذر 1390
مهر 1390
مرداد 1390
تیر 1390
خرداد 1390
اردیبهشت 1390
فروردین 1390
اسفند 1389
بهمن 1389
آذر 1389
آبان 1389
مهر 1389

.:: لیست کامل آرشیو ماهانه ::.


لینک دوستان

حرفه ای ترین قالب های وبلاگ
وب سایت تفریحی و سرگرمی پاداش
fungozar
ایران جدید
یه دانشجوی دندونپزشکی
رایحه دوست
پزشکی نوین و طب ایرانی اسلامی
پرتابل طب اسلامی، ایرانی و سنتی

.:: لیست کامل لینکستان ::.


لوگوی دوستان


آمار بازدید
نویسندگان :
» سیده فاطمه

آمار بازدید :
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :


تبلیغات



مصرف روغن مایع

مرتبط با : تغذیه مناسب

 به‌طور كلی روغن‌های جامد را از سبد غذایی خانواده حذف كنید چون حاوی چربی اشباع و ایزومر ترانس هستند.
*روغن‌های مایع گیاهی به‌طور طبیعی كلسترول چربی اشباع و ایزومر ترانس ندارند.  به روغن‌های مایع موجود در بازار كه شماره پروانه وزارت بهداشت را دارند، اعتماد كنید. اطلاعات روی برچسب بسته روغن را به دقت كنترل كنید. این اطلاعات شامل: تاریخ مصرف، نام كارخانه، شماره پروانه ساخت وزارت بهداشت، علامت یا مهر استاندارد هستند.

*ظرف روغن مایع را در جای خشك و خنك و دور از نور نگهداری كنید. روغن‌های مایع نسبت به نور حساس هستند و بهتر است در معرض نور نباشند. در مغازه‌ها نیز به فروشنده‌ها توصیه كنید كه روغن‌های مایع را پشت شیشه نچینند و از مغازه هایی خرید كنید كه به این نكته توجه می‌كنند.

*روغن‌های مایع را معمولا برای سرخ كردن با درجه حرارت بالا مناسب نیستند ولی می‌توانید با حرارت كم و در حالی كه در ظرف را بسته‌اید، غذا را با آن تفت بدهید.  وقتی در ظرف بسته باشد، آب موجود در ماده غذایی به داخل ظرف می‌رود، با روغن مخلوط می‌شود و نمی‌گذارد درجه حرارت روغن بالا رود.

*بهتر است روغن تا حد امكان فقط یكبار تحت حرارت و مورد استفاده قرار گیرد بنابراین هر بار از مقدار كمی روغن استفاده كنید تا مجبور نباشید از روغن دوباره استفاده كنید. روغن یكبار داغ شده را هرگز به ظرف روغن باز نگردانید.

برای سرخ كردن به‌ویژه سرخ كردن عمیق و طولانی از روغن مخصوص سرخ كردنی استفاده كنید.

*مصرف انواع چربی‌ها و روغن‌ها را محدود كنید (هر گرم چربی یا روغن دوبرابر یك گرم  قند یا پروتیین كالری تولید می‌كند.

*كودكان با توجه به رشد سریع و تحركی كه دارند  نیاز  بیشتری به  چربی‌ها دارند. خصو صا اگر وزنشان كم است نباید محدودیتی برای دریافت چربی داشته باشند.

*غذاهای آب‌پز، سالم‌تر از غذاهای سرخ شده هستند. سعی كنید ذائقه خانواده و خصوصا كودكان را به  غذاهای كمتر سرخ شده، كباب شده و یا آب‌پز  عادت دهید.

*اگر غذایی را سرخ كرده‌اید مثل كوكو ویا كتلت  می‌توانید چربی اضافه آن را با دستمال پارچه‌ای یا كاغذی تمیز بگیرید ویا آن را در ماهی‌تابه كج شده بگذارید و ظرفی كمی سنگین و تمیز را روی آن قرار دهید كه روغن اضافه آن خارج شود


نوشته شده توسط سیده فاطمه در شنبه 13 آذر 1389

نظرات ()

مطالب پیشین

» گیاهان مؤثر در سوء هاضمه
» خواص فلفل
» آشنایی با 9 ماده غذایی تقویت کننده چشم
» اسم من « نیشكر» است !
» عرق کردن نشانه چیست؟

» لیست کامل مطالب ارسالی


درباره


خواص گیاهان ، تغذیه مناسب،بهداشت و سلامت، دانستنی های علمی
مدیر وبلاگ: سیده فاطمه


لوگوی ما


نظرسنجی

به چه مطالبی بیشتر علاقه مندید؟






جستجو


پیوند های روزانه

یکــ فروم
خرید اینترنتی
آگهی رایگان | تبلیغات اینترنتی
پیامک بخونید پول دربیارید !
کسب درآمد اینترنتی بدون اینکه حتی 1 ریال خرج کنی

.:: لیست کامل پیوندهای روزانه ::.

.:: ارسال پیوند ::.

صفحه اصلی | تماس با ما | اضافه به علاقه مندی ها | ذخیره صفحه | طراح قالب


Powered By mihanblog.com Copyright © 2009 by asrarhayat
Design By : wWw.Theme-Designer.Com